Tea with Anna Karenina

Tea with Anna Karenina

sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Kirjaston poistomyynti



Kävin pääkirjaston poistomyynnissä, ja mukaani tarttuivat

Pearl S. Buck Pion (ruots.)
Yasunari Kawabatava Kämmenenkokoisia tarinoita
George Orwell Eläköön Tuonenkielo!
Bram Stoker The Snake's Pass
Daniel Defoe Ruttovuosi
J. G. Ballard Running Wild
Marie Darrieussecq Sikatotta
Michael Cunningham Samaa sukua
Eeva Kilpi Unta vain
Isabel Allende Henkien ralo




Parhaimmat löydöt olivat mielestäni Cunninghamin Samaa sukua, Darrieussecqin Sikatotta ja Allenden Henkien talo. Cunninghamia olen kerännyt hyllyyni The Hoursin lukemisen jälkeen (huikea romaani), ja Sikatottaa olen yrittänyt etsiä siitä saakka, kun tutustuin Darrieussecqin Kummitusjuttuun, mutta mistään en onnistunut kirjaa löytämään. Allenden Henkien taloa taas on kehuttu niin paljon, että olen kiikaroinut sitä hyllyyni jo pitemmän aikaa. Eli reissuni oli varsin onnistunut. :)

14 kommenttia:

  1. Kawabatan Kämmenenkokoisia tarinoita on muuten ei-kirjastopoistoversiona harvinaisuus ja ei se muovitetuilla kansilla ja leimoillakaan huono löytö ole :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, Kawabataa on aika vähän liikenteessä myös. :)

      Poista
  2. Oi, Sikatotta on niin hyvä kirja!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummitusjuttu teki vaikutuksen, joten odotuksia on. :)

      Poista
  3. Voi mitä löytöjä! Kwabata kiinnostaa minua tajuttomasti, ja aionkin pian lukea Lumen maan. Minä löysin kirpparilta Kawabatan Tuhat kurkea-kirjan, mutta Kämmenenkokoisia tarinoita on minulle ihan tuntematon ennestään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En itsekään ollut kuullut tästä novellikokoelmasta. Lumen maa kiinnostaa minuakin!

      Poista
  4. Ruttovuosi! Nyt koen kyllä kirjakateutta ja pahasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kohta on hyllyssä kaikki Defoet. :)

      Poista
  5. Hienot kirjat, ja tee+lukeminen on kyllä voittamaton kombo!

    VastaaPoista
  6. Ah minä pyörittelin Samaa sukua kirjaa kirpparilla, mutta koska se oli makuuni turhan huonossa kunnossa, niin jäi ostamatta. Kiva, että sinä ostit! Ja muutenkin hyviä löytöjä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, olen samaa mieltä. :)

      Toivottavasti löytyy paremmassa kunnossa koristamaan hyllyä! :)

      Poista